|
|
SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ |
AKIN ÖMÜR SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜR VEKİLİ |
T.C. ATAKUM BELEDİYE BAŞKANLIĞI SAĞLIK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç ve Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç ve Kapsam MADDE 1: Bu Yönetmeliğin amacı; Atakum Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir. Yasal Dayanaklar MADDE 2: 1- 5393 sayılı Belediye kanunu 2- 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu 3- 2872 sayılı Çevre Kanunu 4- 1593 sayılı Umumi Hıfzısıhha Kanunu 5- 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu 6- 5371 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununda Değişiklik, Sağlık Personelinin Tazminat ve Çalışma Esasları Hakkında Değişiklik Kanunu 7- 5179 sayılı Gıda Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararname 8- 6197 sayılı Eczacılar Ve Eczaneler Hakkında Kanun 9- 181 sayılı Sağlık Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 10- TTB’nin 10-11 Ekim 1998 tarihli 47. Genel Kurulunda Kabul Edilen Hekimlik Meslek Etiği Kuralları 11- 657 sayılı Devlet Memurları kanunu 12- 4857 sayılı İş Kanunu 13- Maliye Bakanlığından belirli aralıklarla yayınlanan Tedavi Yardımına İlişkin Uygulama Tebliğleri 14- Her yıl Yayımlanan Bütçe Uygulama Talimatına Göre Resmi Kurumlar Fiyat Tarifesi ve Tanıya Dayalı Paket Fiyatlar 15- 05/07/2013 tarih 28698 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Hijyen Eğitimi Yönetmeliği 16- 25/01/2013 tarih 28539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği Tanımlar MADDE 3: Bu Yönetmeliğin uygulanmasında,
Belediye : Atakum Belediye Başkanlığı’nı, Meclis : Atakum Belediye Meclisi’ni, Encümen : Atakum Belediye Encümeni’ni Başkan Yardımcısı : Atakum Belediye Başkan Yardımcısı’nı Müdür : Sağlık İşleri Müdürü’nü, Müdürlük : Sağlık İşleri Müdürlüğü’nü, Personel : Sağlık İşleri Müdürlüğü’ne bağlı çalışanların tümünü
ifade eder. Temel İlkeler MADDE 4: Atakum Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü tüm çalışmalarında;
b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk, c) Hesap verebilirlik, ç) Kurum içi yönetimde ve ilçeyi ilgilendiren kararlarda katılımcılık, d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik, e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik, f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
Kuruluş, Teşkilat, Personel, Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Kuruluş MADDE 5: Atakum Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri
Müdürlüğü; 22/02/2007 tarih ve
Teşkilat Sağlık İşleri Müdürlüğü Üst Yönetici olarak Belediye Başkanı’na
ve Belediye
Personel Atakum Belediye Başkanlığı Sağlık İşleri Müdürlüğü’nde bir Müdür ile çeşitli norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
MADDE 8: Atakum Belediye Başkanlığı’nın amaçları, prensip ve politikaları ile bağlı bulunulan mevzuat ve Belediye Başkanı'nın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda; halkın sağlığı için gerekli faaliyetleri ve hizmetleri planlamak ile işyeri denetim faaliyetlerinden, Belediyenin Sağlık İşleri Müdürlüğünün idari hizmetlerini yürütmekten, sunulan sağlık hizmetlerini kontrol etmekten, Atakum Belediyesi sınırlan içerisinde gerekli gıda denetimlerini yaptırmaktan, laboratuarda çeşitli analizlerin yapılmasından; radyoloji biriminde ultrason ve röntgen çekimlerinden; diş polikliniğindeki muayene ve tetkiklerden, koruyucu hekimlik çerçevesinde çevre sağlığını ve insan sağlığını korumaktan ve özellikle bulaşıcı hastalıklardan korumak konusuna ilişkin eğitim hizmeti vermeye dair yapılacak işlemleri yapmaktan sorumludur.
2) İlçe genelinde gerekirse diğer ilgili kamu kuruluşları ile işbirliği yapılarak koruyucu hekimlik çalışmalarında bulunmak. 3) İhtiyaç duyulan ilaç, sağlık malzemeleri, medikal araç ve gereçlerinin en ekonomik şekilde, istenen kalite, nitelik ve zamanda tedarik edilmesi için gerekli bilgilerin ilgili birimlere bildirilmesi, tedarik organizasyonun yapılmasını sağlamak. 4) Stok kontrollerinin ve malzeme sayımlarının zamanında yapılmasını sağlamak, kullanımdaki tüm malzemenin sağlıklı ve düzenli biçimde depolanıp, uygun şartlarlar da muhafaza altına alınması işlemlerinin yapılmasını sağlamak. 5) Belediye sınırları dâhilinde yaşayanların koruyucu hekimlik görevinin yerine getirilmesi, özellikle bulaşıcı hastalıklarla mücadele, bedensel, ruhsal ve sosyal açıdan tam bir iyilik halinde yaşamaları için gerekli olan faaliyetlerin ve hizmetlerin planlanması, ilgili diğer müdürlük ve kuruluşlar ile işbirliği yapılmasını sağlamak. 6) İşe girişlerde, okul kayıtlarının başlangıçlarında ve yurt kayıtlarında istenen sağlık raporlarını düzenlemek. 7) İşyerlerinde çalışanların bulaşıcı hastalıklarla ilgili kontrol ve tetkiklerini yapmak ve yaptırmak ve denetlemek. 8) Bulaşıcı hastalıkların yayılmasını önlemek amacıyla Dünya Sağlık Örgütü’ nün önerileri doğrultusunda bilimsel bir mücadele yapmak. 9) Bulaşıcı hastalıklarla mücadele etmek. 10) Kent sınırları içerisinde toplum sağlığı açısından gıda üreten ve satan işyerlerini denetlemek gıda ve işyeri hijyeni alanında eğitim vermek. 11) Gençlik ve spor ile ilgili sağlığa ait hizmetleri yürütmek. 12) Meskenlerin sağlık şartlarını denetlemek. 13) Umumi mahallerde halk sağlığına zarar veren etkenleri yok etmek. 14) Umumi Hıfzıssıhha Meclisine katılmak. 15) Oluşturulan komisyonlara katılarak görev alanı ile ilgili incelemeleri yapmak. 16) Sağlık İşleri Müdürlüğünde tüm hizmetlerin istenen kalitede ve memnuniyette yürütülmesini sağlamak. 17) Müdürlüğe ait ayniyat kayıtlarının ve demirbaş zimmetlerinin titizlikle sağlamak. 18) Görev alanıyla İlgili çeşitli ihale mevzuatının gerektirdiği ihale işlemlerine ilişkin tüm çalışmaların yapılarak sonuçlandırılmasını sağlamak. 19) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapmak, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunmak, verilen kararların uygulanmasını sağlamak. 20) Gelen tüm evrakın ilgililere usulünce iletilmesini sağlamak. 21) Çeşitli mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlamak.
MADDE 9: Bu yönetmeliğin 8 inci maddesinde belirtilen temel görev, yetki ve sorumlulukları, çeşitli mevzuat ve Belediye Başkanı’nın veya görevlendirdiği Başkan Yardımcısının onayıyla görev pozisyonları belirlenir. Bu bağlamda istihdam edilenler belirtilen görevleri ifa ederler:
2) Başkanlığın amaçlarını ve genel politikalarını kendi uğraş alanlarını ilgilendirdiği derecede bilir, genel politikaların uygulanmasını devamlı olarak izler, amaçlara uygunluğunu araştırır, genel politikalarda yapılması gerekli değişiklikleri bildirir. 3) Müdürlüğü için, Başkanlığın gayeleri, politikaları, bütçeleri ile uyumlu hedefler, planlar, programlar geliştirir ve verilen sorumluluğa göre icraat yapar. 4) Başkanlığın amaçlarını ve politikalarını, yönettiği ve işbirliği yaptığı personele açıklar, en iyi şekilde yönetmeleri için gerekli izahatı verir ve uygulamaları kontrol eder. 5) Görev alanı içinde bulunan faaliyetler için uzun, orta ve kısa vadeli planlar hazırlar. Planların uygunluk ve yeterliliğini devamlı olarak izler, gerekiyorsa, düzeltmeye yönelik tedbirleri alır. 6) Müdürlüğün işlerini en kısa zamanda ve en ekonomik olarak istenen şekilde sonuçlandırmak üzere planlar. 7) Gelecekte doğacak ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde elindeki kadro, makine, işyeri ve teçhizatın planlamasını yapar. 8) Müdürlüğün haberleşme ve evrak akışını, üst kademelere istenen bilgileri zamanında ulaştırabilecek ve alt kademelere kurum karar, politika ve yönetmeliklerini hakkında zamanında ve doğru bilgi verebilecek şekilde planlar. 9) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlar, faaliyet planına göre yıllık bütçesini Mali Hizmetler Müdürlüğü ile koordineli olarak hazırlar, Başkanlıkça belirlenmiş zamanda amirine verir. 10) Kendisinin ve personelinin beceri ve mesleki bilgi açısından gelişmesini sağlamak üzere eğitim planlamasını yapar. 11) Başkanlığın kabul ettiği yönetim ve organizasyon prensiplerini astlarına izah eder, organizasyon içindeki konumlarının üst-ast ve yatay organizasyon konumlarla ilişkileri hakkında gerekli bilgiyi vererek ahenkle çalışmalarını temin eder. 12) Müdürlüğün tüm işlerini en etkin şekilde yapmak üzere, Başkanlığın mevcut organizasyon şeması, iş tarifleri ve pozisyonların ihtiyaç gösterdiği vasıflara uygun kadrosunu organize eder. 13) Organizasyon yapısında ve/veya iş tariflerinde zamanla doğacak değişiklik ihtiyaçlarını amiri vasıtasıyla İnsan Kaynaklarından sorumlu Müdürlüğe bildirir. 14) Çalıştırdıkları görevlilerin iş tariflerini ve performans kriterlerini hazırlayıp amirine teklif eder. 15) Çalıştırdıkları görevlilerin, işbölümü esasları dâhilinde, sorumluluklarını belirler ve bu görevleri benimsetir. 16) Emrindeki elemanlara iş tariflerini izah eder, iş tariflerinde belirtilen görev ve sorumlulukların doğru anlaşılmalarını sağlar. 17) İş tariflerinde mevcut olmayan görevleri emrindekilere usulünce verir. 18) Emrindeki elemanlara görevlerini yerine getirebilmeleri için gerekli yetki delegasyonunu yapar, onları inisiyatiflerini ve yetkilerini kullanmaya teşvik eder. 19) Müdürlüğüne alınacak, ayrılacak personel ile personelindeki statü değişikliklerini, Başkanlığın personel politika ve usulleri çerçevesinde kontrol eder. 20) Yokluğunda görevlerin aksatılmadan yürütülebilmesi için yerine bakacak şahsa vekâlet verir ve görevlerini taksim eder. 21) İşgücünün en faydalı şekilde kullanılması ve işlerin en az maliyetle yürütülmesi için, emrindeki personelin görev ve sorumluluklarını açık, seçik ve anlayabilecekleri sadelikte belirtir, iş ve işlemlerin buna uygunluğunu denetler. 22) Kendisinin ve organizasyonun verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı arttırır. 23) Müdürlüğün tüm faaliyetlerinde ilgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili çeşitli mevzuata riayeti sağlar, bunların uygulanmasını sürekli kontrol eder; düzeltilmesi gereken hususlar için de olumlu öneri ve teklifleri, bir üst amirinin görüşüne sunar. 24) Müdürlüğün verimliliğinin arttırılmasını ve işlerin daha kaliteli, düzenli ve süratli şekilde yürütülmesini sağlamak üzere, çalışma metotlarını geliştirmeleri için astlarına mesleki yardımda bulunur, genel ahlaka ve adaba uygun hareket etmeleri için disiplini temin eder. 25) Astlarının sorularını kesin olarak cevaplandırır, gereken kararları süratle alır ve bildirir. 26) Danışman durumunda görev yapanlarla teması ve onlardan faydalanmayı temin eder. 27) Terfi etmesi veya iş başında olmaması halinde, yerine görevini ifa edebilecek bir yardımcıyı yetiştirir. 28) Haberleşmeye büyük önem vererek, alınan kararların uygulayıcılarına doğru bir şekilde ve süratle ulaştırılmasını sağlar. 29) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları sunar. Raporları vermeden önce gerekli tetkikleri yapar ve tasdik eder, gereksiz bilgileri ayıklayarak raporların kısa ve öz olmasını sağlar. 30) Eş düzeydeki yöneticilerle koordinasyonu kurar ve kendi aralarında halledilebilecek meseleleri halleder. 31) Kendine bağlı olan personelin aralarında koordinasyon kurmalarını ve onların da Başkanlığın hedeflerine uygun olarak birlikte çalışmalarını temin eder. 32) Müdürlüğündeki astlarının diğer Müdürlükler ile yaptıkları ortak çalışmalarda uyum ve koordinasyonu sağlar. 33) Personelinin moralini en yüksek seviyede tutarak, daha azimli çalışmaya, daha başarılı olmaya teşvik eder. 34) Personelin çalışma şevkini kıran ve verimini düşüren faktörleri tespit ederek, kendi imkânları ile bertaraf edilebilecek veya düzeltilebilecek olanları halleder, üst kademelerce alınması gereken tedbirler için verim düşüşü veya başka menfi sonuçlar doğmadan amirine müracaat eder. 35) Müdürlük personelinin potansiyelinden en iyi şekilde yararlanabilmek, kendi kararlarını en isabetli şekilde verebilmek ve kendisine bağlı personelin katkılarına paralel olarak Başkanlığı daha fazla benimsemelerini sağlamak amacıyla devamlı surette fikir ve görüş alışverişinde bulunur. 36) Faaliyet planında bulunan işleri görev tariflerine göre çalışanlarına izah eder. 37) Emirlerini kademe atlamadan iş ile ilgili kendisine doğrudan bağlı çalışanlara verir. 38) Emrinde çalışan elemanlara örnek olur, bunu sağlayacak şekilde, neticelerini önceden düşünerek daha sonra geri almak zorunda kalmayacağı, kolaylıkla anlaşılabilir, kısa ve kesin emirler verir, ancak kötü neticeler doğuracağı anlaşılan emirlerini geri almaktan imtina etmez. 39) Gerekli gördüğü hususlarda emirlerini yazılı olarak verir. 40) Mevcut faaliyet planına göre Müdürlük faaliyetlerini kısa periyotlarla kontrol eder. 41) Müdürlük harcamalarının bütçeye uygunluğunu devamlı kontrol altında bulundurur. 42) Yapılmakta olan işleri zaman, miktar ve kalite açısından devamlı kontrol eder. 43) Alt kademelerden gelen evrak ve bilgileri kontrol eder, varsa eksikliklerin giderilmesini sağlar. 44) Personelinin tavır ve davranışlarını devamlı kontrol altında bulundurarak örnek model oluşturur. 45) Personelin görev tariflerindeki belirtilen işleri yerine getirip getirmediğini üç ayı geçmeyen periyotlarla kontrol eder, kayıt altına alır. 46) Planlardan sapmalar gösteren fiili durumlarda sapmaların sebeplerini araştırır, düzeltici ve ileride tekrarlanmasını önleyici tedbirleri alır. 47) Faaliyetlerin devamlılığını sağlamak için, yapılan işlemlerle ilgili her türlü kaydın tutulmasını, gerekli belgelerin düzenlenmesini ve takibini, önemli olan evrakın muhafaza edilmesini, bu konulardaki mevzuat ve usullere göre hareket edilmesini temin eder. Önemini kaybeden evrakı kabul edilmiş usullere göre imha eder. 48) Görev alanındaki faaliyetlerin durumunu ve neticelerini tespit etmek ve değerlendirmek ve gerekli tedbirleri almak için istatistikî bilgileri tanzim eder ve/veya ettirir. Gerektiğinde bu bilgileri amirlerine ve ilgililere sunar. 49) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir. 50) Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir. 51) Başkan ve amirinin uygun göreceği her türlü görevi ilgili mevzuat ve amirinin talimatlarına göre yerine getirir. 52) Bu yönetmelikte Müdürlüğün görev alanına ilişkin olarak belirtilen tüm görevlerin, etkin biçimde ve bütünlük içerisinde geciktirilmeden, ilgili mevzuata uygun icra edilmesini, denetlenmesini ve raporlanmasını sağlar. 53) Sicil amiri sıfatı ile personelin performans değerlendirmelerini yapar ve gizli sicil raporlarını tanzim eder. 54) Müdürlüğün çalışma sistemini kurarak iş akışını sağlar; personelin çalışmalarını organize eder. 55) Personelin mesai ve çalışmasını denetler, çalışmaların verimli olması hususunda gerekli tedbirler alır. 56) Belediye sağlık hizmetlerini en iyi şekilde organize eder. 57) Halk sağlığı ve tedavi edici hizmetler konusunda gelişen çağın koşullarına uygun sağlık hizmetlerinin geliştirilmesini sağlar, bu amaca uygun projeler hazırlayıp bağlı olduğu makama sunar. 58) Harcama yetkilisi olup, bütçe ödeneklerinin verimli, tutumlu ve yerinde harcanmasını sağlar. 59) Müdürlük bütçesinin hazırlamasını ve uygulanmasını sağlar. 60) Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ihale konusu iş ve işlemlerin, ihale mevzuatı çerçevesinde yapılmasını sağlar. 61) Görevle ilgili her türlü iç/dış yazışmaları yapar, Başkana, Encümene, Meclise teklifler sunar, verilen kararların uygulanmasını sağlar. 62) Ekonomiklik, üretkenlik, yüksek verimlilik ve performans artırıcı etki
oluşturmak amacıyla mer’i mevzuat ve stratejik hedefler çerçevesinde dış hizmet
alım yoluyla yapılması mümkün olan hizmetleri uzman özel ve/veya tüzel kişilere
usulüne uygun yaptırılmasını sağlar. 64) Stratejik planlamaya uygun bütçe hazırlar ve en ekonomik şekilde kullanmayı sağlar. 65) Stratejik planlama ile müdürlüğe verilen hedeflerin gerçekleştirilmesini sağlar. 66) Mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar. 2-Diğer Personel
6) Müdürlüğün yıllık faaliyet planını Başkanlığın stratejik hedeflerine göre hazırlanmasında amirinin istediği tüm iş ve işlemleri yapar ve yürütür.
24) Herhangi bir amaçla yurtiçi veya yurtdışı görev seyahatine gönderildiğinde, amacın gerçekleşmesi bakımından gittiği yerde yaptığı temasları, çalışmaları ve aldığı sonuçları belirten özet, fakat kolayca anlaşılabilir bir üslup ve düzende rapor hazırlar, amirine verir.
39) Bulaşıcı hastalıkların yayılmasını önlemek amacıyla dünya sağlık örgütünün önerileri doğrultusunda bilimsel bir mücadele yapar.
51) Mer’i mevzuatın öngördüğü diğer görevler ile Başkanlıkça verilen görevlerin icra edilmesini sağlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler Yürürlük Bu Yönetmelik hükümleri; Atakum Belediye Meclisi’nin kararı ve onayından sonra yayımı ile yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 11: Bu Yönetmelik hükümlerini Atakum Belediye Başkanı yürütür. |
![]() |
T.C. ATAKUM BELEDİYE BAŞKANLIĞI Mimarsinan Mahallesi İsmet İnönü Bulvarı No:114 Atakum SAMSUN bilgi@atakum.bel.tr 444 40 55 Sitemizde yer alan resim ve yazıların tüm hakları saklıdır. Hiçbir materyal, izinsiz kaynak gösterilmeden kullanılamaz.
bilgi@atakum.bel.tr |